Djelatnice vrtića Melita Pergar i Ksenija Bubek (tečaj „Svijest o mentalnom zdravlju za nastavnike i učenike“) i Josipa Vinković (tečaj „Stvaranje sadržaja pomoću umjetne inteligencije – za odgojno-obrazovne djelatnike“) usavršavale su se u Madridu u Španjolskoj od 14. do 19. travnja 2025. godine na tečajevima u sklopu Erasmus+ akreditacije.
Tečaj „Svijest o mentalnom zdravlju za nastavnike i učenike“
Mnogi učitelji i učenici imaju problema s mentalnim zdravljem, a da ih nisu ni svjesni. Iz tog je razloga važno da učitelji imaju dobru pismenost o mentalnom zdravlju i da budu svjesni nekih alata i strategija koje mogu pomoći i njima samima i učenicima. Glavni cilj ovog tečaja bio je pomoći učiteljima da razviju svijest o mentalnom zdravlju kako bi bolje razumjeli mentalno zdravlje te identificirali i implementirali odgovarajuće strategije podrške.
Tijekom tečaja naučili smo kako prepoznati čimbenike rizika, uzroke i prikaze uobičajenih problema mentalnog zdravlja. Istraživali smo veze između razvoja u djetinjstvu, akademskog uspjeha i mentalnog zdravlja. Naučili smo različite koncepte savjetovanja i kako ih primijeniti da pomognemo svojim učenicima, zajedno s raznim alatima i tehnikama za podršku mentalnom zdravlju svojih učenika. Razvili smo svijest o mentalnom zdravlju; bolje razumijemo probleme mentalnog zdravlja; naučili smo provoditi odgovarajuće strategije podrške i poticati dobrobit učitelja.
Tečaj „Stvaranje sadržaja pomoću umjetne inteligencije – za odgojno-obrazovne djelatnike“
Tečaj je bio namijenjen odgojno-obrazovnim djelatnicima koji žele unaprijediti svoje digitalne i multimedijske vještine korištenjem umjetne inteligencije. Sudionici tečaja stekli su praktično iskustvo u korištenju AI alata za izradu odgojno-obrazovnih materijala, poput slika, prezentacija, audio i video lekcija te gamificiranih aktivnosti („igrifikacija“).
Prvi dan tečaja bio je posvećen upoznavanju s metodologijom multimedijskog učenja i osnovama AI alata za edukatore. Sljedećih dana radili smo na izradi interaktivnih slika i infografika, kreiranju vizualno privlačnih prezentacija te izradi i obradi video i audio sadržaja uz pomoć umjetne inteligencije. Poseban naglasak bio je na praktičnim radionicama u kojima smo izrađivali vlastite materijale i dobivali povratne informacije od kolega. Posljednja tema tečaja bio je rad s AI alatima za igrifikaciju (gamifikaciju) odgojno-obrazovnih aktivnosti.